Wycieczka nad Morze Bałtyckie

Drukuj

W dniach 13 - 17 maja 2019 r. uczniowie z klas Va, VIa, VIb i VIIa wraz z paniami: Ewą Walkiewicz, Beatą Stanik i Lidią Gomułą uczestniczyli w wycieczce nad Morze Bałtyckie. Wyprawa obejmowała pobyt w Stegnie, spacery brzegiem morza, rejs statkiem oraz zwiedzanie wielu zabytków i ciekawych miejsc. W drodze nad Bałtyk odwiedziliśmy Toruń, aby podziwiać znajdujące się przy Rynku znamienite zabytki, m.in. Dwór Artusakościół Ducha św. oraz liczne gotyckie, renesansowe i barokowe kamienice. Obowiązkowy był też zakup toruńskich pierników pieczonych zgodnie ze starymi recepturami, bez konserwantów i ulepszaczy.

Drugiego dnia udaliśmy się do Gdańska. Po spotkaniu z przewodnikiem, przeszliśmy do Europejskiego Centrum Solidarności. To nowoczesna konstrukcja, nawiązująca swym kształtem do budowy statków. Następnie udaliśmy się do sali BHP Stoczni Gdańskiej, gdzie 31 sierpnia 1980 r. podpisano porozumienie między komisją rządową a komitetem strajkowym NSZZ "Solidarność". Odwiedziliśmy też Neptuna na Długim Targu oraz pospacerowaliśmy po gdańskiej starówce. Tuż przed Ratuszem rozpościera się Park Heweliusza, ze strzelistym budynkiem Starego Młyna a dalej nadwątlony w 2006 r. pożarem, a obecnie odrestaurowany kościół św. Katarzyny, wzdłuż którego ciągnie się tajemniczy kanał Raduni, o którym opowiadał nam przewodnik.

Mnóstwo atrakcji czekało na nas kolejnego dnia, kiedy to odwiedziliśmy Gdynię i Sopot. Młodzież najpierw z nabrzeża podziwiała polski żaglowiec STS Dar Młodzieży, zacumowany w Gdyni jako statek-muzeum Dar Pomorza oraz ORP Błyskawica. Następnie zwiedziła akwarium morskie i udała się do Sopotu na najpiękniejsze molo w Polsce.

Przedostatni dzień wycieczki spędziliśmy w Malborku, gdzie znajduje się największy na świecie świecki ceglany obiekt gotycki. Wraz z przewodnikiem podziwialiśmy Zamek Średni z siedzibą wielkiego komtura, Zamek Wysoki z salą kapitulną, skarbcem oraz potężne mury.

W piątek rano wyruszyliśmy do domu. Po drodze odwiedziliśmy Krynicę Morską, aby móc jeszcze raz przespacerować się wybrzeżem Bałtyku, poszukać muszelek i bursztynów.

Wycieczka była niezwykle udana, nawet pogoda była dla nas łaskawa, gdyż nie padał deszcz, a dość silny wiatr umożliwił nam podziwianie wzburzonego morza.

Thursday the 28th. Publiczna Szkoła Podstawowa w Wolanowie. Hostgator coupon - All rights reserved.