„Kochamy języki obce”
Cele konkursu:
- wzmocnienie motywacji do nauki języków obcych,
- doskonalenie znajomości języków obcych,
- propagowanie nauki języków obcych wśród uczniów,
- uświadomienie nabytej wiedzy i umiejętności.
- Konkurs adresowany jest do uczniów klasy I,II i III gimnazjum.
- Organizatorem konkursu są nauczyciele języka angielskiego i niemieckiego.
- Konkurs odbędzie się 26.05.2014r.
- Grupy kandydatów należy zgłaszać do 09.05.2014r.
- Uczniowie przygotowują się do zadań konkursowych w grupach siedmioosobowych.
Konkurs obejmuje szereg zadań:
1.Prezentacja multimedialna „Galileo”
Grupa wykonuje prezentację w programie Power Paint w języku polskim obejmującą 12-13 slajdów na temat wcześniej wybrany w drodze losowania. Prezentacja obejmuje kraje obszaru anglo – i niemieckojęzycznego: Anglia, Szkocja, Irlandia, Walia, Stany Zjednoczone, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Luksemburg, Lichtenstein.
Tematy prezentacji:
a) niezwykłe potrawy krajów anglo- i niemieckojęzycznych
b) najciekawsze miejsca lub budowle
c) najdziwniejsze zwyczaje
d) niezwykłe postacie i ciekawostki z ich życia
e) wynalazki
f) niezwykle wydarzenia.
2. Konkurs plastyczny na najlepszą interpretację powiedzenia angielskiego
i niemieckiego
Każda z grup musi przedstawić 2 plakaty – 1 na interpretację przysłowia angielskiego i 1 na interpretację przysłowia niemieckiego. Na plakatach nie mogą znajdować się żadne napisy. Format pracy A1. Pozostałe grupy odgadują spośród następujących powiedzeń:
1. wie Hund und Kazte leben
2. ein armer Hund sein
3. die Katze im Sack kaufen
4. wie ein Pferd arbeiten
5. ein dicker Fisch sein
6. stumm wie ein Fisch sein
7. Zeit ist Geld
8. die Zeit alle Wunden
9. Lügen haben kurze Beine
10. alte Liebe rostet nicht
11. have a long face
12. they are always loggerheads
13. I smell a rat
14. as two peas in a pod
15. as poor as church mouse
16. busy bee
17. drink like a fish
18. A wolf in the skin of sheep
19. they got on like a house on five
20. couch potato
3. Kulinaria.
Grupy przygotowują potrawy charakterystyczne dla krajów niemieckojęzycznych (Austria, Szwajcaria, Niemcy) i anglojęzycznych (Anglia, Szkocja i Stany Zjednoczone). Oceniać będziemy: smak, oryginalność i formę podania.
4. Konkurs na reklamę nauki języków obcych
Przedstawiciel każdej z grup ma za zadanie zareklamować w języku polskim naukę języków obcych. Na to zadanie każda z grup ma 1 min.
5. „Scenki z życia wzięte”
Język, w jakim przedstawiana będzie scenka został wylosowany przez każdą z grup (ang. lub niem.)
Tematy scenek:
- zamawianie posiłku w restauracji,
- rezerwacja wczasów,
- zakupy w sklepie spożywczym,
- zapisywanie się na dodatkowe zajęcia pozalekcyjne,
- zaproszenie na urodziny,
- rozmowa ucznia z nauczycielem w szkole.
6. Konkurs na zaśpiewanie piosenki do znanej melodii „Ona tu jest”.
Jeżeli grupa przedstawia scenkę w języku niemieckim, śpiewa w języku angielskim
i odwrotnie. Teksty piosenek to czytanki z podręczników j. niem. i j. ang.