Dlaczego zajęcia wychowania do życia w rodzinie są ważne.
Podstawowym zadaniem szkoły jest wyposażenie uczniów w wiedzę i przygotowanie do zdobycia określonego zawodu, jednak każdy rodzic życzyłby sobie również, aby szkoła włączyła się w proces wychowania, by jego dziecko bezpiecznie przeszło przez okres dzieciństwa i młodości.
Bezpiecznie – to znaczy:
– bez uzależnień od alkoholu, papierosów, narkotyków, Internetu i gier komputerowych,
– by umiało w swoim życiu dobrze i mądrze wybierać kolegów, koleżanki,
– by potrafiło nawiązywać relacje koleżeństwa i przyjaźni.
Pragniemy pomóc Państwa dzieciom w harmonijnym, spokojnym i prawidłowym rozwoju. Na rozwój fizyczny nie mamy większego wpływu, chociaż też będzie mowa o prawidłowym odżywianiu, higienie, potrzebie snu i odpoczynku, ale na naszych zajęciach akcentuje się głównie problem budowania właściwych relacji.
Zajęcia odbywają się na podstawie programu nauczania wychowania do życia w rodzinie dla uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej „Wędrując ku dorosłości”, autorstwa: Teresy Król.
Na pierwszych zajęciach uczniowie zapoznani zostają z tematyką zajęć, celami, formami i metodami pracy, oczekiwaniami nauczyciela i przewidywanymi osiągnięciami.
Na realizację zajęć w poszczególnych klasach przeznaczonych jest 14 godzin: 9 spotkań wspólnych i 5 z podziałem na grupy dziewcząt i chłopców.
Zajęcia nie podlegają ocenie i nie mają wpływu na promocję ucznia do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły przez ucznia.
Uczestnikom zajęć należy się gratyfikacja za:
- zaangażowanie,
- współpracę w grupie,
- komunikowanie się,
- atmosferę pracy ,
- wyszukiwanie i porządkowanie informacji, wnioskowanie;
- przygotowanie prezentacji, referatów, projektów itp.
Nauczyciel dostrzega i może odnotować zaangażowanie uczestników zajęć w postaci:
- pochwał,
- wpisu punktów za zaangażowanie na lekcji do dziennika elektronicznego z przedmiotu WDŻ (30 punktów).
Zajęcia będą wspierały Państwa – jako rodziców. Treści programowe są dostosowane do wieku i rozwoju dzieci oraz ich możliwości percepcyjnych