II część pokazów szkolnych projektów edukacyjnych w roku szkolnym 2014/2015.
W bieżącym roku szkolnym projekty edukacyjne realizowane były pod hasłem:
„Każda praca jest możliwa do wykonania, jeśli podzielić ją na małe odcinki”.
II część prezentacji projektów odbyła się 24 kwietnia 2015 r. w PG w Wolanowie.
Jej celem było wyłonienie spośród wyróżnionych w I części pokazów zespołów projektowych, które ubiegać się będą o zdobycie głównej nagrody.
Sprawozdanie z przebiegu I części pokazów szkolnych projektów edukacyjnych w roku szkolnym 2014/2015
W bieżącym roku szkolnym projekty edukacyjne realizowane były pod hasłem:
„Każda praca jest możliwa do wykonania, jeśli podzielić ją na małe odcinki”.
I część prezentacji projektów odbyła się 09 i 10 kwietnia 2015r. w PG w Wolanowie.
Grupy projektowe
Pokazy projektów
Wycieczka do Kielc - nagroda dla grup wyróżnionych w projektach edukacyjnych
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 08 kwiecień 2014
Dnia 28 marca 2014r. uczniowie z klas 2 Publicznego Gimnazjum w Wolanowie pojechali na wycieczkę do Kielc. Wyjazd ten był nagrodą dla grup, które zdobyły I-III miejsca w projektach edukacyjnych w bieżącym roku. Opiekunami były: p. Magdalena Prasek, p. Ewa Walkiewicz, p. Małgorzata Wróbel oraz p. Janina Laskowska.
II część prezentacji szkolnych projektów edukacyjnych.
II część prezentacji szkolnych projektów edukacyjnych odbyła się 13 marca 2014r. w PG w Wolanowie. Grup projektowych ubiegających się o nagrodę było dziesięć. W skład tych zespołów projektowych wchodzili uczniowie, którzy byli wyróżnieni w I części pokazów projektowych.
I część pokazów szkolnych projektów edukacyjnych w roku szkolnym 2013/2014.
- Szczegóły
- Utworzono: poniedziałek, 03 marzec 2014
W bieżącym roku szkolnym projekty edukacyjne realizowane były pod hasłem: „Wiedza nie wystarczy, musimy ją stosować. Wola nie wystarczy, musimy działać”.
Dyżury koordynatorów projektu
p. Dorota Bujak
poniedziałek 9.40 – 10.25
czwartek 10.40 – 11.25
p. Małgorzata Kuśmierczyk
poniedziałek 14.10 – 14.55
czwartek 14.10 – 14.55
Uczniowie oraz ich opiekunowie mogą korzystać z pracowni komputerowej w celu przygotowania niezbędnych materiałów, prezentacji itp.
Harmonogram pracy nad realizacją projektów edukacyjnych w roku szkolnym 2013/2014
1. Wrzesień
- Propozycje tematów projektowych
- Zatwierdzenie przez Panią Dyrektor tematów projektów edukacyjnych
- Czynności organizacyjne (wybór przez uczniów opiekunów projektu i grup projektowych)
2. Październik
- Przygotowanie przez koordynatorów dokumentacji potrzebnej do realizacji projektów edukacyjnych.
- Początek realizacji przez uczniów projektów edukacyjnych.
- Wypełnienie przez opiekunów wstępnej dokumentacji:
- Karty projektu edukacyjnego (zał.2 - str. 1, 2)
- Harmonogramu konsultacji opiekuna projektu ze szkolnym koordynatorem-zał.3 (dostępny na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim PG).
- Oświadczenia - zał. 6 (dostępny na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim PG).
3. Listopad - Luty
- Praca nad realizacją projektu edukacyjnego.
4. Pokaz projektu edukacyjnego: 13 i 14 lutego 2014r.
Opiekunom i uczniom życzymy owocnej pracy nad realizacją projektów edukacyjnych w bieżącym roku szkolnym.
Koordynatorzy projektów:
D. Bujak, M. Kuśmierczyk
Tematy projektów edukacyjnych na rok szkolny 2013/2014
Lp. |
Nauczyciel prowadzący |
Temat |
|
1. |
p. |
Alberska –Orzechowska Bożena |
Szkoła wczoraj i dziś – czy chcielibyśmy być uczniami w czasach naszych dziadków i pradziadków. |
2. |
p. |
Augustyniak Agata |
Co możemy zrobić, by zmniejszyć ilość odpadów? |
3. |
p. |
Bednarek Jadwiga |
To gwiazdy, gwiazdy nad nami rządzą naszymi losami. |
4. |
p. |
Bielawski Jacek |
Czy znasz swój kraj? Wędrówki z plecakiem po turystycznych szlakach historycznych. |
5. |
p. |
Bieniek Renata |
Polacy znani i nieznani – Ignacy Domeyko i jego zasługi dla Ameryki Południowej. |
6. |
p. |
Burzyński Wojciech |
Aktywność ruchowa, przymus czy przyjemność? |
7. |
p. |
Czerwińska Beata |
Co zawdzięczamy starożytnym Rzymianom? |
8. |
p. |
Firlej Jolanta |
Dlaczego nie wszyscy ćwiczą na lekcjach wychowania fizycznego? |
9. |
p. |
Gajewska Małgorzata |
Czy Victoria Wiedeńska uratowała Europę? |
10. |
p. |
Gałka Konrad |
Inteligentne rozwiązania w technice domowej. |
11. |
p. |
Gibała Monika |
Czy Wolanów ma ciekawą przeszłość? |
12. |
p. |
Grzybowska Anna |
„Czy światem rządzi złota proporcja?” |
13. |
p. |
Gutkowska Barbara |
„Czy znasz swoją gminę?” |
14. |
p. |
Jeżak Aleksandra |
Czy warto cofnąć się do lat dzieciństwa i przenieść w krainę baśni? Inscenizacja wybranej bajki. (Projekt wspólnie z p. M. Prasek) |
15. |
p. |
Kacprzycka Elżbieta |
Czy warto zaprzyjaźnić się z językiem angielskim? Scenki z życia wzięte. (Projekt wspólnie z p. M. Zarębską) |
16. |
p. |
Kaczmarski Marcin |
Jaki wpływ na aktywność sportową ma telewizja? |
17. |
p. |
Klusek Anna |
Motyw ikaryjski w literaturze i sztuce. |
18. |
p. |
Kosiec Anna |
Galeria na ulicy. Czy „sztuka ulicy” może być wartościowa?
|
19. |
p. |
Kosiec Ryszard |
Czy uczniów fascynuje rywalizacja w Regionalnej Gimnazjadzie LZS |
20. |
p. |
Laskowska Janina |
Dlaczego warto poznać Tuwima? |
21. |
p. |
Michalska Bożena |
Jaką rolę odegrały kobiety w historii Stanów Zjednoczonych? |
22. |
p. |
Prasek Magdalena |
Czy warto cofnąć się do lat dzieciństwa i przenieść się w krainę baśni? Rok 2013 – 100 lat bajek braci Grimm. (Projekt wspólnie z p. A. Jeżak) |
23. |
p. |
Prawda-Kamińska Joanna |
Zjawisko promieniotwórczości – korzyści czy zagrożenia dla ludzkości? |
24. |
p. |
Prażmowski Stanisław |
„Kim jest dzisiejszy artysta? Robert Grudzień – człowiek muzyk – kompozytor, przyjaciel szkoły. |
25. |
p. |
Pysiak Grzegorz |
Wpływ osiągnięć reprezentacji Polski w piłce siatkowej na kształtowanie postawy dzieci i młodzieży. |
26. |
p. |
Sadownik Anna |
Po co nam ta matematyka? |
27. |
p. |
Walkiewicz Ewa |
Dlaczego warto zwiedzić Radom? |
28. |
p. |
Węglicka Jolanta |
Jak uczniowie Europy ubierają się do szkoły? Jak zmienił się język polski pod wpływem języka angielskiego? |
29. |
p. |
Wlazło Agnieszka |
Czy dobrze ich znamy? – Albumy Literatów Literackiej Nagrody Nobla. |
30. |
p. |
Wojcieszak Andrzej |
Czy choroby cywilizacyjne mają wpływ na rozwój psychofizyczny młodzieży? |
31. |
p. |
Wróbel Małgorzata |
„Dzięki Ci Panie za Jana Pawła II”. Kim był i dlaczego jest dla nas wielkim autorytetem? |
32. |
p. |
Zarębska Magdalena |
Czy warto zaprzyjaźnić się z językiem angielskim? Jak dużo angielskiego w polskim? (Projekt wspólnie z p. E. Kacprzycka) |