Wycieczka do Kielc - nagroda dla grup wyróżnionych w projektach edukacyjnych

Drukuj
Utworzono: wtorek, 08 kwiecień 2014

Dnia 28 marca 2014 r. uczniowie z klas drugich Publicznego Gimnazjum w Wolanowie pojechali na wycieczkę do Kielc. Wyjazd ten był nagrodą dla grup, które zdobyły I-III miejsca w projektach edukacyjnych w bieżącym roku. Opiekunami były: p. Magdalena Prasek, p. Ewa Walkiewicz, p. Małgorzata Wróbel oraz p. Janina Laskowska.

O godzinie 8.00 wszyscy stawili się na zbiórkę przed szkołą w Wolanowie. Wyruszyliśmy około godziny 8.30. Pierwszym punktem wycieczki był Mc’Donalds. Następnie uczniowie zostali podzieleni na dwie równe grupy. Pierwsza z nich udała się do Muzeum Stefana Żeromskiego, zaś druga na  wystawę pt: „Zwierzęta i kontynenty”, która prezentuje dorobek myśliwski jednego z kielczan, Władysława Kamusińskiego. Dowiedzieliśmy się wielu przydatnych i ciekawych rzeczy. Poznaliśmy biografię pisarza oraz podziwialiśmy różne okazy zwierząt. Potem nastąpiła zmiana. Pierwsza grupa zwiedzała wystawę, a druga udała się do muzeum. Po zakończonych obydwu lekcjach muzealnych, wszyscy przemieściliśmy się autokarem do GEO-CENTRUM. Wraz z przewodnikiem przemierzyliśmy wystawę stałą. Zapoznaliśmy się z najważniejszymi środowiskami i organizmami, które zamieszkiwały w dewonie obszar odpowiadający dzisiejszym Górom Świętokrzyskim. Następnie przeszliśmy do kina, gdzie w technologii 5D obejrzeliśmy film pt.: „Powrót do wnętrza Ziemi”. Kolejnym ciekawym elementem była Wirtualna wycieczka po najdłuższej świętokrzyskiej jaskini – Chelosiowej Jamie. Potem przeszliśmy na warsztaty, w których szlifowaliśmy kamienie, by sprawdzić co ciekawego się w nich kryje. Po 2-godzinnej lekcji geografii, opuściliśmy centrum, by udać się w drogę powrotną do Wolanowa. Przy szkole o godzinie 18 czekali na nas rodzice.

Myślę, że ta wycieczka spodobała się każdemu. Z pewnością możemy zaliczyć ją do udanych.

Thursday the 2nd. Publiczna Szkoła Podstawowa w Wolanowie. Hostgator coupon - All rights reserved.